امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

بایگانی

گزنه برای مو

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۷ ق.ظ

گزنه برای مو

گزنه یکی از گیاهان دارویی است که فواید بسیاری برای درمان بیماری ها و همچنین تقویت موی سر دارد. همچنین این گیاه برای درمان دیابت توصیه شده است. خواص گزنه را در بخش زیر مطالعه کنید.

خواص گزنه و فواید گزنه

خواص گزنه و فواید گزنه

به گزارش آسان طب از خواص گزنه میتوان به درمان ریزش مو ، درمان دیابت و لاغری اشاره کرد. همچنین شما میتوانید ضماد برگهای گزنه را بر روی زگیل خود بمالید تا ان را از بین ببرد. گزنه گیاهی عرق آور و پاک کننده خلط سینه و ریه و معده است. یکی دیگر از خواص گزنه تقویت نیروی جنسی و درمان گرفتگی های کبدی است.

از دیگر خواص گزنه میتوان به پاک کردن و رفع عفونت مثانه اشاره کرد. همچنین گزنه سنگ مثانه را هم دفع میکند. برای اینکار کافیست برگ گیاه گزنه را با شیرین بیان دم کرده و میل کنید.

یکی دیگر از خواص گزنه التیام زخم ها و زخم های سرطانی است . برای تهیه ضماد گزنه برای این مشکل کافیست تخم گزنه را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید.برای برطرف کردن کهیر از جوشانده گزنه بمقدار سه فنجان در روز بنوشید.

گیاه گزنه موجب کاهش درد نقرس شده و همچنین ناراحتی های زنانه قبل از عادت ماهیانه ( چای گزنه ) را از بین میبرد.

یکی دیگر از خواص گزنه بر طرف کردن ناراحتیهای کلیه و درد عضلانی و همچنین کرم روده و معده است. گزنه بواسیر را درمان میکند و لاغر کننده است.

اگر برگهای گیاه را روی پوستتان بمالید درد رماتیسم را تسکین می دهد. همچنین سبب تقویت دستگاه هاضمه شده و زیاد کننده ادرار است. این گیاه شیر افزا است و مادران میتوانند با مشورت با پزشک از ان برای ازدیاد شیرشان استفاده کنند. این گیاه خلط های خونی و بیماری های پوستی را بر طرف میکند و دانه های ان عادت ماهیانه را باز میکند.

به گزارش آسان طب گیاه گزنه برای درمان کم خونی و افزایش گلبولهای قرمز مفید است. همچنین خون موجود در ادرار را رفع میکند.

.خواص گزنه و فواید گزنه

خواص گزنه برای مو

یکی دیگر از خواص گزنه جلوگیری از ریزش موی سر است. برای اینکار کافیست ۶ گرم سر شاخه‌ ها و برگها و ریشه گزنه را تنها و یا با ۳۰ گرم چای کوهی در یک لیتر آبجوش بریزید . سپس آن را آنقدر بجوشانید تا حجم مایع به نصف برسد. شبها مقداری از این مایع را به سر بمالید و صبح شست شو دهید.

طبق اطلاعات بدست امده شما میتوانید ریشه گزنه را در الکل شصت درجه خیس کنید، و آن را پانزده روز در آفتاب بگذارید و بعد صاف کنید . سه قاشق از مایع بدست امده را با آب مخلوط کنید و  به سرتان بمالید . این کار باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

یکی دیگر از کاربردهای گزنه برای مو اینست که برای براق شدن و جلا دادن به موها  میتوانید از چای گزنه استفاده کنید. برای اینکار کافیست ابتدا سرتان را حسابی بشویید و سپس بعد از شستشوی سر موهایتان را با چای گزنه ماساژ دهید .

بیشتر بدانید : خواص گل کلم و فواید گل کلم چیست ؟

خواص گزنه برای دیابت

یکی از خواص گزنه درمان دیابت است. این گیاه قادر است گلوکز خون را پایین بیاورد. عصاره برگ آن هم از بدن در برابر افزایش میزان قند خون و تخریب سلول های پانکراس حفاظت میکند.

شما میتوانید از این گیاه دارویی برای درمان بیماری قند استفاده کنید. برای اینکار کافیست یک فنجان چای گزنه را سه بار در روز بخورید تا کم کم نتیجه اش را بگیرید.

خواص گزنه برای لاغری

خب مسلما رژیم غذایی برای لاغری در خلق و خوی شما تاثیر می گذارد. شما میتوانید از دمنوش گزنه یا چای گیاهی باباآدم برای لاغری و کاهش وزن مصرف نمایید ، بدون اینکه خلق و خویتان عوض شود.

به گفته محققان کسانیکه رژیم غذایی خاصی را دنبال میکنند در کنار رعایت رژیمشان باید از انواع دمنوش گیاهی مانند چای گزنه یا چای باباآدم برای لاغری شان استفاده کنند. این چای ها نه تنها خاصیت چربی سوزی دارد بلکه ارام بخش است و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب درباره خواص گزنه تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۴
محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی