امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

بایگانی

ساعت دستبندی LED اسپرت در فروشگاه حجت

جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۹ ب.ظ

ساعت دستبندی LED اسپرت در فروشگاه حجت

پاور ال ای دی یک نوع LED است که برای روشنایی استفاده می شود و در توان های 0.5 وات 1 وات و 3وات و 5 وات و بالاتر موجود است.واتهای بالای آندر پروژکتورها ساعت دستبندی LED اسپرت استفاده میشوند.

نور دهی power LED  نسبت به وات مصرفی آن بالا است. و در حدود 80 لومن بر وات است.

پاور ال-ای-دی 1 وات لومن بهتری دارد و تا 130 لومن بر وات موجود است.

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

 

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

می توان آنها را به حباب های کوچک نوری تعبیر کرد که به سادگی در مدارهای الکترونیکی گنجانده می شوند. اما برخلاف لامپ های رشته ای معمولی دارای رشته فیلامان سوزان ساعت دستبندی LED اسپرت نیستند و هرگز داغ نمی شوند. آنها تنها در اثر حرکت الکترون ها در یک ماده نیمه رسانا نور تولید می کنند و طول عمرشان اندازه یک ترانزیستور استاندارد است، چیزی حدود هزار ساعت بیشتر از لامپ های رشته ای. این ال ای دی ها در تکنولوژی جدید تلویزیون به کار ساعت دستبندی LED اسپرت رفته اند که نسبت به تلویزیون های LCD باریک تر هستند.

ساعت دستبندی LED اسپرت

 

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

لامپ‌های ال‌ای‌دی به عنوان یکی از منابع روشنایی با دو ویژگی مصرف کم و عمر نسبتا بالا به سرعت جایگزین لامپ‌های رشته‌ای شدند. اگرچه این لامپ‌ها صنعت روشنایی را تغییر دادند اما ساعت دستبندی LED اسپرت تهدیدزا بودن آن‌ها برای سلامتی افراد سوالی است که جوامع پزشکی را به خود مشغول داشته است.
لامپ ال‌ای‌دی LED lamp نوعی لامپ جامد است که با استفاده از سیستم دیود نورافشان مصرف انرژی را بسیار کاهش می‌دهد و همین امر سبب شده تا طرفداران ویژه‌ای را در میان تولید کنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان این نوع کالا داشته باشد.

ساعت دستبندی LED اسپرت

 

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

چیپ ست قسمت اصلی ال ای دی است که جریان برق را تبدیل به نور می کند ، و هر چه بزرگتر باشد نور بیشتری تولید می کند. مثلا چیپ ست 1 وات 30 تا 45 میل است (یک میل Mil یکهزارم اینچ است).

power LED را روی پایه ای بنام هیت سینک یا  PCB نصب ساعت دستبندی LED اسپرت می کنند که هم برد آن محسوب می شود و هم هیت سینک آن و از بالا رفتن درجه حرارتش جلوگیری می کند.

برای روشن کردن یک ال ای دی پاور 1 وات ، نیاز به ولتاژ  3 تا 3.6 ولت و جریان 300 تا 350 میلی آمپر می باشد. ودرایور ها برای این کار ساخته شده اند.

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

در ال ای دی ها ماده رسانا معمولا از آلیاژ آلومینوم-گالیوم-آرسناید (AlGaAs) تشکیل شده است. در آلیاژ خالص آلومینوم-گالیوم-آرسناید، تمامی اتم ها به طور کامل به همسایه هایشان زنجیر شده اند و هیچ فضایی برای الکترون های آزاد جهت هدایت جریان الکتریکی باقی نگذاشته اند. در ماده دوپینگ شده، اتم های اضافی این تعادل را با اضافه کردن ساعت دستبندی LED اسپرت الکترون های آزاد اضافی و یا با ایجاد حفره ها به هم میزنند. هر کدام از این تغییرات باعث می شود که ماده رسانایی بیشتری به دست آورد.

ساعت دستبندی LED اسپرت

 

در واقع افزایش جمعیت جهان و مصرف زیاد انرژی در لامپ‌های معمولی یا همان لامپ‌های رشته‌ای و همچنین افزایش حجم تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از آن عواملی بودند که جای لامپ‌های ال‌ای‌دی را در صنایع مختلف جهان باز کردند.
اکنون لامپ های ال‌ای‌دی با سپری کردن سیر تحول از ارکان اصلی خانه‌های هوشمند هستند و به نظر می‌رسد روند روبه پیشرفت آن‌ها در صنایع سبب می‌شود تا این کالای ساعت دستبندی LED اسپرت کم حجم جای بسیاری دیگر از انواع لامپ‌های نوری بگیرد.
براساس تحقیقات موسسه تحقیقاتی ˈنویگنتˈ آمریکا تا سال ۲۰۲۳ میلادی مصرف لامپ‌های LED در جهان فراگیری بسیاری زیادی پیدا خواهد کرد.

برای مشخص کردن نوع رنگ سفید از واحد کلوین (دمای رنگ) استفاده می شود.

قیمت : 15,000  تومان

خرید پستی

 

ساعت دستبندی LED اسپرت

 

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

کلوین 2600 تا 3000 دمای رنگ سفید آفتابی 2600 تا 3000 کلوین ، سفید طبیعی 4000 تا 5000 کلوین ، سفید مهتابی 5500 تا 6500 کلوین است.

وقتی به 30.000 کوین نزدیک ساعت دستبندی LED اسپرت می شویم رنگ سفید متمایل به آبی بدست می آید.

ال ای دی رنگی را با طول موجش مشخص می کنند .

طول موج های استاندارد رنگ ها ، که همه سازندگان ال ای دی آنها را تولید می کنند بشرح زیر است:

قرمز در محدوده 625 نانومتر(nm) ، سبز 520nm ، آبی 465nm و زرد (نارنجی) 290nm

البته طول موج های مختلف برای مصارف خاص ، مثل آکواریوم هم تولید می شود .

یک نیمه رسانا با حفره های اضافی ماده نوع P نامگذاری می شود زیرا دارای ذرات اضافی با بار الکتریکی مثبت است. الکترون ها می توانند از یک حفره به دیگری بپرند و از حوزه با بار منفی به حوزه با بار مثبت ساعت دستبندی LED اسپرت بروند. در نتیجه، این طور به نظر میرسد که حفره از حوزه با باز مثبت به حوزه با بار منفی جابه جا شده اند.

ساعت دستبندی LED اسپرت

 

قیمت : 15,000  تومان

خرید پستی

 

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

آیا لامپ‌های LED سرطان زاست؟
محققان می‌گویند: علت اصلی سرطان‌زا بودن هر مقالات اطلاعات عمومی و گوناگون – نوری ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش اشعه فرابنفش و مواد شیمیایی خطرناک به کار رفته درون آن است.
به گزارش مجله علمی ساینتیفیک امریکن (scientific American)، با توجه به اینکه لامپ‌های ال‌ای‌دی از جیوه استفاده نمی‌کنند در زمره منابع نوری سبز محسوب می‌شود. از طرفی به دلیل بازده بالا در ساعت دستبندی LED اسپرت انتشار نور و میزان کم مصرف انرژی قابل رقابت با انواع دیگر لامپ‌های کم مصرف هستند.
البته تهدیدات این لامپ ها مورد توجه سایر مراکز تحقیقاتی قرار گرفت.

توضیحاتی در مورد ساعت دستبندی LED اسپرت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۴
محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی