امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

بایگانی

توضیحاتی در مورد کپسول ژری لاکت

سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۲۰ ق.ظ

توضیحاتی در مورد کپسول ژری لاکت

پروبیوتیک ها باکتری هایی است که به حفظ تعادل طبیعی ارگانیسمها در روده کمک میکند. دستگاه گوارش نرمال انسان شامل 400 نوع باکتری پروبیوتیک است که باعث کاهش رشد باکتری های مضر و ترویج یک سیستم گوارشی سالم است. بزرگترین گروه از باکتری های پروبیوتیک در روده باکتری های اسید لاکتیک است، مخمر نیز یک ماده پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها نیز به عنوان مکمل های غذایی در دسترس هستند. اکثر ما تا امروز نام پروبیوتیک به گوش‌مان خورده اما ممکن است در مورد خواص این گروه از باکتری‌ها کاملا مطلع نباشیم. خوراکی‌های غنی شده با این باکتری‌های مفید از جمله ماست، پنیر، نان و… را می‌توان در بیشتر سوپرمارکت‌ها پیدا کرد اما جدا از این خوراکی‌ها مکمل‌هایی نیز وجود دارند که همه پروبیوتیک‌های مورد نیاز شما را یکجا در یک کپسول فراهم آورده‌اند. دکتر سحر بهمنی، مدیرعامل شرکت زیست تخمیر یکی از پیشگامان بنام در زمینه مکمل‌های پروبیوتیک است و می‌خواهد در این مقاله شما را با خواص انواع مکمل‌های پروبیوتیک آشنا کند. فراموش نکنید که مصرف این داروها تنها با تجویز پزشک مجاز است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد استفاده کپسول ژری لاکت چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول ژری لاکت چیست

ژری لاکت یک ترکیب پروبیوتیک و پری بیوتیک (سین بیوتیک) به صورت کپسول خوراکی بوده که سویه ­های به کار رفته در آن از مفیدترین و شناخته شده ترین پروبیوتیک­ها برای سالمندان هستند.

ترکیبات کپسول ژری لاکت

ژری ­لاکت حاوی مقادیر بالایی از 7 سویه باکتری سودمند (لاکتوباسیل، بیفیدوباکترها و استرپتوکوکوس) به همراه پری­ بیوتیک فروکتوالیگوساکارید (کمک کننده به رشد و فعالیت پروبیوتیک ها) می باشد.

موارد مصرف کپسول ژری لاکت

برطرف کردن علائم گاستروآنتریت و بازگرداندن تعادل فلور طبیعی دستگاه گوارش یبوست های مزمن در سالمندان بیماری­ های قلبی- عروقی از جمله کلسترول و فشار خون بالا کمک به کنترل کبد چرب سوء تغذیه از جمله کمبود ویتامین­ها و املاح ضروری (آهن، کلسیم، منیزیم و …) و پوکی استخوان در بیماری­های متابولیک از جمله دیابت با کاهش مقاومت به انسولین بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ” از جمله نفخ، دردهای شکمی و یبوست” کاهش علائم بیماری های التهابی روده (کولیت و کرون)

مقدار مصرف کپسول ژری لاکت

روزانه 1 تا 2 کپسول توصیه می شود. بهترین زمان مصرف این فرآورده بعد از غذا می باشد به خصوص نهار و شام

عوارض کپسول ژری لاکت

همه پروبیوتیک ها به طور طبیعی در بدن وجود دارند و همگی به عنوان عوامل *GRAS یعنی ایمن، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA ثبت شده و تاکنون عارضه جانبی خاص و مورد سمیت برای پروبیوتیک ها گزارش نشده است. مصرف پروبیوتیک ها در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد نفخ گردد که با ادامه مصرف برطرف می گردد. در صورت ادامه این عارضه و یا بروز عوارضی مانند راش پوستی، خارش و سرفه حتما به پزشک خود اطلاع دهید قبل از اینکه مشکل خاصی برایتان بوجود بیاید

احتیاط در مصرف کپسول ژری لاکت

هیچ مورد منع مصرفی برای این فرآورده وجود ندارد. در مواردی مانند نقص سیستم ایمنی، قبل از جراحی های شکم، سندروم روده کوتاه و ریسک ایسکمی مزانتر تجویز پروبیوتیک ها باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.

تداخل دارویی با کپسول ژری لاکت

آنتی بیوتیک ها: به دلیل اینکه مصرف همزمان با آنتی بیوتیک ها می تواند تا حدی باعث کاهش اثر پروبیوتیک ها گردد، بهتر است در حدود 2 الی 4 ساعت بین مصرف خوراکی آنتی بیوتیک و پروبیوتیک فاصله زمانی رعایت گردد.

شرایط نگهداری کپسول ژری لاکت

با توجه به نتایج تست های پایداری، محصولات پروبیوتیکی زیست تخمیر را می توان به مدت 2 الی 3 هفته در دمای اتاق نگهداری نمود اما بهترین شرایط نگهداری این فرآورده داخل یخچال و در دمای 8-2 درجه می باشد.

مشخصات کپسول ژری لاکت

کپسول ژری لاکت زیست تخمیر یک ترکیب پروبیوتیک و پری بیوتیک (سین بیوتیک) به صورت کپسول خوراکی است که سویه ¬های به کار رفته در آن از مفیدترین و شناخته شده ترین پروبیوتیک¬ها برای سالمندان هستند. ژری ¬لاکت حاوی مقادیر بالایی از 7 سویه باکتری سودمند (لاکتوباسیل، بیفیدوباکترها و استرپتوکوکوس) به همراه پری¬ بیوتیک فروکتوالیگوساکارید (کمک کننده به رشد و فعالیت پروبیوتیک ها) است که موجب رفع مشکلات گوارشی و تقویت سیستم ایمنی در سالمندان می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۱
محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی