درد جناغ سینه

همه چیز درباره درد جناغ سینه ,راهکار های درمان درد جناغ سینه,علائم و ویروس درد جناغ سینه,علایم و ویروس درد جناغ سینه,علت و علائم درد جناغ سینه,علائم و عوارض درد جناغ سینه,عوارض و دلایل درد جناغ سینه,درمان درد جناغ سینه,ویروس درد جناغ سینه,دلایل درد جناغ سینه,فواید و مضرات درد جناغ سینه,آشنایی با درد جناغ سینه

درد جناغ سینه

توضیحاتی در مورد درد جناغ سینه

درد جناغ سینه که معمولاً توسط یک آسیب به ناحیه سینه ایجاد می شود اما درد جناغ سینه را به عنوان درد قفسه سینه نمی دانند این وضعیت همچنین می تواند یک علامت از یک بیماری یا مشکل قلبی باشد که به توجه بیماری های قلبی باشد.

درد جناغ و قفسه سینه

اغلب درد قفسه سینه به عنوان حمله قلبی در نظر گرفته می شود اما بیماری‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند این نشانه را تحریک نماید. برخی از این بیماری‌ها بیشتر از اینکه حاد و جدی باشند، ازاردهنده هستند و برخی می‌توانند بسیار حاد باشند. اگر شما دردی در قفسه سینه خود دارید و ۱۰۰ درصد در مورد علت ایجاد آن مطمئن نیستید بهتر است با پزشک یا اورژانس تماس بگیرید. در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از شرایطی را معرفی کنیم که می تواند باعث ایجاد درد قفسه سینه شود.

علل درد جناغ سینه

سوزش سر دل. این می تواند باعث انتشار درد به قسمت پایین تر جناغ سینه شود و هنگامی که شما باردار می شوید شایع تر است سوزش سر دل می تواند انتشار یافته و درد در سراسر قفسه سینه پخش شود که به راحتی می تواند با یک حمله قلبی اشتباه شود اگر درد به ناحیه سینه محدود است و به پشت، بازوها پخش نشده و یا احساس فشردن یا فشار در قفسه سینه وجود ندارد به احتمال زیاد هیچ دلیل برای زنگ خطر وجود ندارد.درد غضروفی و دنده ای یکی از شایع ترین علل درد جناغ سینه است. درد غضروفی و دنده توسط یک آسیب جزئی به جناغ سینه یا قفسه سینه ایجاد می شود فشار بیش از حد به عضلات یا رباط ها در قفسه سینه می تواند به این بیماری منجر شود یا ممکن است شما کبودی در منطقه داشته باشید که باعث ناراحتی است اگر شما در منطقه که دنده با جناغ سینه تماس دارد فشار دهید و احساس درد در آن منطقه خاص است پس شما به احتمال زیاد از درد غضروفی و دنده ای رنج می برید اگر درد شدید است ممکن است در یک تصادف از یک شکستگی استخوان جناغ یا آسیب دنده رنج ببرید.

مقابله با دردهای قفسه و جناغ سینه

اگر درد قفسه سینه بیمار با زمینه ریوی یا قلبی باشد با مصرف خوابیدن وی، یعنی این‌که زاویه‌دار و یک‌طرفه بخوابد در بهبودی علائم نسبی درد قفسه سینه مؤثر است. به بیان دیگر در صورت کاهش درد در چنین شرایطی باید به ریفلاکس ظنین بود.

درد زیر جناغ سینه

حمله قلبی از جمله دلایل مرگ و میر در بسیاری از کشورها از جمله ایران است. یکی از مهمترین علائم حمله قلبی نیز همین درد قفسه سینه یا آنژین است. استفاده از واژه “درد قفسه سینه” به دو دلیل ابهام برانگیز است: اول اینکه حمله قلبی همیشه همراه با “درد” نیست و دوم اینکه همیشه در “قفسه سینه” رخ نمی‌دهد. به همین دلیل، شاید استفاده از واژه آنژین با نام علمی Angina Pectoris مناسب‌تر باشد. البته قرار نیست آموزش لغات بدهیم چرا که همین درد موجب مرگ‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شده است.

جراحی و درد پشت جناغ سینه

جراح. افرادی که عمل جراحی در نزدیکی قفسه سینه داشته اند ممکن است درد جناغ سینه را بعد از عمل تجربه کنند اگر فرایند درمان موثر نیست این درد می تواند برای چندین سال پس از عمل اولیه باقی بماند این درد ممکن است در طول زمان کمتر شود هر چند شرایط خاص مانند تغییرات در آب و هوا و یا فعالیت های استرس زا می تواند باعث بازگشت آن شود.

علائم درد جناغ سینه

درد قفسه‌ سینه ممکن است از گردن تا شکم احساس شود. این درد بسته به علت آن، ممکن است به یکی از حالات زیر احساس شود: تیر کشیدن؛ سوزش؛ حس شدید فشرده شدن یا له شدن قفسه‌ی سینه؛ حس اینکه انگار با چاقو به قفسه‌ی سینه ضربه زده می‌شود. <

فشار عضلانی و درد جناغ سینه

ممکن است شما نیز همانند بیشتر افراد فشار عضلانی را با شرایط جدی همچون حمله قلبی اشتباه بگیرید. بیشتر افرادی که با درد قفسه سینه به پزشک مراجعه می‌کنند نگران حمله قلبی هستند. بعد از بررسی سابقه پزشکی بیمار می‌توان علت ایجاد چنین دردهایی را تشخیص داد. در برخی از موارد بلند کردن یک جسم سنگین می‌تواند چنین دردی را ایجاد کند. پزشکان انتظار ندارند بیمار بتواند تفاوت بین حمله قلبی و فشار عضلانی را تشخیص دهد اما به عنوان یک قانون کلی باید بدانید که اگر شما قفسه سینه را فشار دهید و درد بیشتر حس نمایید به احتمال زیاد اسیب عضلانی اسکلتی خواهید داشت.

علل شایع درد قفسه و جناغ سینه

گرچه مشکلات قلبی زیر تنها علت درد قفسه‌ سینه نیستند، اما می‌توان گفت که از علل شایع درد قفسه‌ سینه محسوب می‌شوند: بیماری سرخرگ کرونری: این بیماری در واقع همان گرفتگی رگ‌های قلب است. با مسدود شدن رگ‌های قلب جریان خون و اکسیژن به عضله‌ی قلب کاهش پیدا می‌کند. این امر می‌تواند باعث ایجاد دردی به نام آنژین در قفسه‌ی سینه شود. این درد علامتی از بیماری قلبی است اما معمولا باعث آسیب دائمی به قلب نمی‌شود. هرچند که چنانچه این درد را تجربه می‌کنید به احتمال زیاد در برهه‌ای از زمان در آینده ممکن است به حمله‌ی قلبی دچار شوید. درد قفسه‌ سینه می‌تواند به شانه‌ها، فک یا کمر سرایت کند. حسی که این درد به فرد منتقل می‌کند مانند وارد آمدن فشار بر قفسه‌ی سینه یا فشرده شدن آن است. آنژین صدری ممکن است بر اثر تمرینات ورزشی، هیجان یا اندوه عاطفی ایجاد شود و با استراحت از بین می‌رود. سکته‌ی قلبی باشد. پریکاردیت: عبارت است از التهاب یا عفونت کیسه‌ی اطراف قلب. پریکاردیت ممکن است دردی مشابه آنژین ایجاد کند. اما اغلب دردی پایدار ایجاد می‌کند که به‌صورت تیر کشیدن در قسمت فوقانی گردن و عضلات شانه‌ها احساس می‌شود. گاهی اوقات این درد هنگام تنفس، بلع غذا یا دراز کشیدن به پشت بدتر می‌شود.

اختلالات تحرک مری و درد جناغ سینه

این عامل در درد قفسه سینه غیر قلبی خیلی شایع نیست. نمونه‌هایی از این اختلالات مری عبارتند از اسپاسم منتشر مری، مری درد سینه، برگشت غذای خورده شده به دهان، سوزش سردل، سخت آروغ زدن، احساس پری و سنگینی در ناحیه گلو ،سکسکه و کاهش وزن اشاره کرد

درمان درد جناغ سینه

داروهای خانگی مختلف و تغییر در شیوه زندگی می تواند به کاهش درد جناغ سینه که توسط سوزش سر دل یا GERD ایجاد می شود، کمک کند. برخی از این غذاهای اسیدی مثل جوش شیرین کمک می کند تا اسید اضافی معده خنثی شده و در نتیجه اسید کمتری به مری وارد شود. مخلوط ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین در ۸ اونس آب و نوشیدن آن قبل از غذا برای جلوگیری از سوزش سر دل و برگشت اسید معده مفید است. سیب نیز برای کاهش رفلکس اسید که یکی از علل درد استرنوم است موثر است. مخلوط ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان بزرگ آب و نوشیدن آن ۲۰ دقیقه قبل از غذا راه موثری است.

درد جناغ سینه چیست

درد استرنوم یا جناغ سینه احساس درد یا ناراحتی در ناحیۀ قفسۀ سینه است که جناغ سینه و غضروف متصل به دنده‎ها را شامل می‎شود. استرنوم در نزدیکی قلب قرار دارد، بنابراین بسیاری از مردم دچار درد استرنوم ممکن است آن را با درد عمومی قفسۀ سینه اشتباه بگیرند. برخی از مردم مبتلا به درد استرنوم نگران آن هستند که مبادا دچار حملۀ قلبی شده باشند. به هر حال در اکثر موارد درد استرنوم به قلب مرتبط نیست و مقدمتاً بر اثر مشکلاتی در خود استرنوم و غضروف مجاور آن ایجاد می‎شود.

زخم معده و درد جناغ سینه

تهوع است.

بیشتر بخوانید : درد تمام بدن ♥ درد کشاله ران ♥ درد فیله کمر ♥ درد غدد لنفاویدرد قلب