آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن

آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن در سایت جسارت

خواص زردچوبه با شیر ، فواید و خواص زردچوبه با شیر ، خواص زردچوبه با شیر چیست ؟ ، خواص زردچوبه با شیر برای پوست ، خواص زردچوبه با شیر برای سلامتی ، خواص زردچوبه با شیر و عسل ، آشنایی با خواص زردچوبه با شیر ، خاصیت زردچوبه با شیر ،مزایای زردچوبه با شیر

آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن

خواص زردچوبه با شیر , خواص زردچوبه با شیر برای سلامتی , خواص زردچوبه با شیر برای پوست , شیر زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت به خواص زردچوبه با شیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

شیر زردچوبه یا شیر طلایی که به زبان بومی‌اش هندی هالدی کا دود نامیده می‌شود، نوشیدنی است که هزاران سال است به

دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد در سراسر جنوب شرقی آسیا استفاده می‌شود. خوشبختانه، امروزه مردم در سراسر دنیا کم‌کم با این معجون یا نوشیدنی شگفت‌انگیز که

نه تنها خوشمزه است بلکه می‌تواند به درمان مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی کمک کند، آشنا می‌شوند.

خواص زردچوبه با شیر

شیر یکی از نوشیدنی‌هایی است که ترکیب آن با برخی میوه‌ها مانند موز و همچنین برخی پودر‌ها مانند کاکائو و شکر یا خامه، یک ترکیب بسیار خوشمزه و جذاب می‌سازد.

امروز بیایید یک ترکیب جدید را امتحان کنیم و اینبار شیر را با زردچوبه مخلوط کنیم!

این ترکیب یک درمان خانگی قدیمی و ترکیبی قوی است که فواید زیادی دارد.

باید شیر را با نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه مخلوط کرده و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید.

این نوشیدنی معمولا در شب برای بیماری های مختلف مثل سرماخوردگی ، گلو درد، سوء هاضمه، اسهال، سندرم روده تحریک پذیر،

بیماری کرون، گرفتگی قاعدگی، سردرد و درد مفاصل استفاده می شود.

آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن

خواص زردچوبه با شیر , خواص زردچوبه با شیر برای سلامتی , خواص زردچوبه با شیر برای پوست , شیر زردچوبه

شیر زردچوبه برای مبارزه با سرطان  پستان، کبد، روده بزرگ و پروستات، افسردگی مفید است، سلامت گوارش، سموم کبد،خون را تصفیه گردش خون را افزایش داده زخمها را سریعتر خوب میکند ، درد را تسکین می دهد، محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی و  اختلالات عصبی کمک می کند.

خواص زردچوبه با شیر برای سلامت

بیشترین فواید زردچوبه به علت وجود کورکومین نوعی  آنتی اکسیدان قوی، ضد التهاب، درد و ضد عفونی کننده است.زردچوبه همچنین به عنوان یک گیاه ضد نفخ در آیورودا و طب سنتی چینی استفاده می شود.فواید سلامتی زردچوبه بیشتر با اضافه کردن فلفل سیاه  افزایش میابد.تحقیقات نشان می دهد که فلفل سیاه شامل پیپرین، ترکیبی است که به جذب  بهتر کورکومین کمک میکند.به علاوه، اضافه کردن سایر ادویه جات  مانند دارچین و هل  طعم و مزه آن را تغییر میدهد و هم خاصیت درمانی دارد. دارچین به کنترل خون کمک میکند،  کلسترول بد  را درمان کرده و  گردش خون را افزایش میدهد.هل  غذا را  هضم،داده بوی بد دهان را از بین برده و دهان را ضدعفونی میکند.

خواص زردچوبه با شیر برای رفع مشکل سوء هاضمه

استرس، ساعت‌های طولانی کار کردن و مصرف بیش از اندازه‌ی مواد غذایی آماده می‌تواند مکررا باعث سوزش سر دل، بیماری بازگشت اسید به مری (Gerd) و دیگر اشکال سوء هاضمه شود.این مشکلات ممکن است به درد و ناراحتی مزمن منجر شوند و حتی در طول زمان آسیب دائمی به سیستم گوارش بزنند. هرچند خواص ضد التهابی زردچوبه می‌تواند به طور طبیعی مشکلات معده را حل کند و به تسکین درد کمک کند.

خواص زردچوبه با شیر برای سم زدایی بدن

این ادویه قوی برای چندین قرن است که در مراکز آیورودا برای تصفیه خون استفاده می‌شود.زردچوبه جریان خون را بهبود داده و سیستم لنفاوی که مکانیسم تخلیه طبیعی بدن است را تحریک می‌کند.همچنین به کبدتان کمک می‌کند تا از کل بدن سم زدایی کند.

بهبود خواب شبانه با خواص زردچوبه با شیر

نوشیدن یک لیوان شیر و زردچوبه گرم درست یک ساعت قبل از خواب باعث می‌شود خواب آرومی داشته باشید.شیر حاوی سروتونین و ملاتونین است که نقش مهمی در سیکل خواب شما دارند. زردچوبه استرس را کاهش داده و بدن را آروم می‌کند.

خواص زردچوبه با شیر

افرادی که تا به حال از این نوشیدنی استفاده کرده اند هضم بهتر و راحت تری را تجربه کرده اند. شیر همچنین باعث می شود قسمت سفید چشم، سفیدتر شود. دیگر کاربران تسکین قابل توجهی در درد مفاصل خود گزارش کرده اند. این موضوع زمانی مفید خواهد بود که بدانید میلیون ها نفر در سرتاسر جهان از درد مفاصل رنج می برند. این تنها مزیت نوشیدنی طلایی ما نیست. زنانی که شیر زردچوبه را به طور منظم می نوشند بدن سالم تری خواهند داشت. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند رادیکال های آزاد را نابود کند و جلوی اسیب این رادیکال ها به پوست را می گیرد. اگر از اگزما رنج می برید بهتر است این نوشیدنی قدرتمند را روزانه امتحان کنید.اگر پوست تیره ای دارید این ترکیب معجزه اسا به شما کمک می کند درخشندگی و زیبایی را به پوست خود برگردانید.گزارشات بسیار زیادی در مورد مزایای شیر زردچوبه برای پوست وجود دارد.یکی از این مطالعات نشان می دهد که زردچوبه به پوست کمک می کند بعد از اسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش، خود را بازسازی کند.

آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن

خواص زردچوبه با شیر , خواص زردچوبه با شیر برای سلامتی , خواص زردچوبه با شیر برای پوست , شیر زردچوبه

اگر مکررا به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می‌شوید یا به طور مداوم سرفه یا فین‌فین می‌کنید، احتمال این وجود دارد که سیستم ایمنی بدن‌تان آن‌طوری که باید، قوی نیست.اما شیر زردچوبه در این زمینه نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. خواص آنتی‌اکسیدانی آن به بدن شما کمک می‌کند که بهتر علیه باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث عفونت می‌شوند، مبارزه کند.

مزایا و خواص زردچوبه با شیر

این نوشیدنی به عفونت های ویروسی و باکتریایی حمله می کند. به همین خاطر نیز برای تسکین بیماری های مرتبط با سیستم تنفسی بسیار عالی است.شیر موجود در آن جلوی توسعه یا پیشرفت سرطان سینه، پوست ، ریه؛ پروستات و روده بزرگ را می گیرد . این ترکیب خاصیت ضد التهابی دارد.خواص ضد التهابی آن برای مدیریت ورم مفاصل و زخم معده مفید است.شیر زدچوبه به عنوان یکی از بهترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی و سرفه در نظر گرفته می شود زیرا خواص آنتی باکتریایی و ضد ویروسی دارد.این نوشیدنی درد های حاصل از بیماری های مختلف را تسکین می دهد.یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود.شیر زردچوبه در فرهنگ آیورودا به عنوان یک تصفیه کننده خون و پاک کننده در نظر گرفته می شود.شیر یک سم زدای قوی و طبیعی از کبدهاست.شیر منبع عالی از کلسیم است که برای سلامت استخوان ها ضروری است.این نوشیدنی یک ضدعفونی کننده قوی است و باعث افزایش سلامت داخلی بدن می شود.این نوشیدنی برای تسکین دردهای شکمی دوران قاعدگی بسیار مفید است.به شکسته شدن چربی های بدن کمک می کند . بنابراین برای کنترل و مدیریت وزن مفید است.شیر زردچوبه گرم تریپتوفان تولید می کند که برای داشتن یک خواب راحت بسیار مفید است.

طرز تهیه شیر زردچوبه

مواد لازم برای تهیه شیر و زردچوبه:

یک قاشق چایخوری روغن نارگیل طبیعی

یک چهارم قاشق چایخوری خمیر یا پودر زردچوبه

یک پیمانه شیر بادام یا هر شیری که دوست دارید.

عسل برای طعم بخشیدن

طزر تهیه:

تمامی مواد به جز عسل را در یک ماهیتابه ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. اجازه ندهید مواد به نقطه جوش برسد.

شیر را از روی حرارت بردارید و عسل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید سرد شود و میل نمایید.

آشنایی با خواص زردچوبه با شیر یک معجون طلایی برای سلامت بدن

خواص زردچوبه با شیر , خواص زردچوبه با شیر برای سلامتی , خواص زردچوبه با شیر برای پوست , شیر زردچوبه

زردچوبه قرن هاست که برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.مصرف منظم این نوشیدنی نه تنها سلامت بدن را بهبود می بخشد بلکه زیبایی صورت را افزایش می دهد.

خواص زردچوبه با شیر