خواص و تاثیر مصرف کشمش در بدنسازی و فشار خون

کشمش در بدنسازی,خواص کشمش در بدنسازی,کشمش بدنسازی,مصرف کشمش در بدنسازی,فواید کشمش در بدنسازی,تاثیر کشمش در بدنسازی,نقش کشمش در بدنسازی,خواص کشمش برای بدنسازی,کشمش و بدنسازی,کشمش برای بدنسازی,فواید کشمش بدنسازی,خواص کشمش برای بدن,فواید کشمش برای بدن

کشمش در بدنسازی , خواص کشمش در بدنسازی , کشمش بدنسازی , مصرف کشمش در بدنسازی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و تاثیر مصرف کشمش در بدنسازی و فشار خون می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مصرف کشمش از رشد باکتری‌های دهانی که باعث پوسیدگی‌های دندان و بیماری لثه می‌شوند، جلوگیری می‌کند . به گفته متخصصان ترکیبات شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتوکمیکال‌های موجود در کشمش با مبارزه با باکتری‌های دهانی به بهداشت دهان کمک می‌کنند.کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است. 100 گرم کشمش شامل بیش از 25% مواد لازم توصیه شونده است .همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند .در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود. همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است.علاوه در کشمش مقادیر کمی از ویتامین A و مقادیر مناسبی ویتامین B یافت می شود.چون این ماده غنی از کالری است، برای کسانی که مبتلا به افسردگی -دلشوره – تشویش و مشکلات عصبی هستند بسیار مناسب است.

کشمش در بدنسازی

 کشمش، انگور خشک است که به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان زیاد، فیبر و گلوکز برای بالا بردن انرژی ورزشکاران بسیار مناسب است. اغلب ورزشکاران از محصولات ورزشی برای بالا بردن انرژی خود استفاده می‌کنند که دارای مواد افزودنی و غیرطبیعی هستند، می‌توان این منابع را با مواد غذایی طبیعی جایگزین کرد. بر اساس مقاله‌ای که در مجله‌ی بین‌المللی انجمن تغذیه ورزشی به چاپ رسیده است، خوردن کشمش می‌تواند به اندازه‌ی جویدنی‌های ورزشی ورزشکاران را تقویت کند. محققان دانشگاه دیویس کالیفرنیا به این نتیجه رسیدند که کشمش منبعی است که می‌تواند انرژی را بالا ببرد و ارزان‌تر از جویدنی‌های ورزشی است.

کشمش در بدنسازی , خواص کشمش در بدنسازی , کشمش بدنسازی , مصرف کشمش در بدنسازی

چون این ماده غنی از کالری و ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین‌های گروه B است، برای کسانی که مبتلا به افسردگی، دل‌شوره، تشویش و مشکلات عصبی هستند، بسیار مناسب است.

خواص کشمش در بدنسازی

برای بررسی تاثیرات این منبع طبیعی انرژی محققان چند دونده را برای مدتی مورد بررسی قرار دادند.  این دوندگان، دوی استقامت انجام می‌دادند. در این تحقیقات استفاده از منابع طبیعی و منابع کربوهیدرات با هم مقایسه شدند. شرکت کنندگان از کشمش، جویدنی‌های ورزشی و آب استفاده کردند.  نتایج نشان داد آن دسته از ورزشکارانی که از کشمش و جویدنی ورزشی استفاده کردند حدودا یک دقیقه سریع‌تر می‌دویدند. محققان هم‌چنین دریافتند که کشمش و جویدنی‌های ورزشی میزان اکسایش کربوهیدرات را بالا می‌برند.  کشمش جایگزین خوبی برای جویدنی‌های ورزشی است؛ زیرا فیبر و ریز مغذی‌هایی همچون پتاسیم و آهن دارد.

کشمش در بدنسازی , خواص کشمش در بدنسازی , کشمش بدنسازی , مصرف کشمش در بدنسازی

کشمش سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های گروه B است. از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی بر عهده دارد

کشمش بدنسازی

هم‌چنین کشمش شکر افزودنی یا طعم و رنگ مصنوعی خوراکی ندارد.  کشمش یکی از میوه‌های خشک به‌صرفه است و برای خوردن حین ورزش بسیار مناسب است.  کشمش حدودا 67 تا 72% فروکتوز و گلوکز، 3/5% فیبر و 3% پروتئین دارد. با وجود این‌که در کشمش آنتی‌اکسیدان زیادی وجود دارد، ویتامین C کمتری نسبت به انگور تازه دارد. کشمش کلسترول ندارد و میزان نمک و سدیم آن بسیار کم است. مصرف مداوم کشمش فشار خون را کنترل می‌کند.

کشمش در بدنسازی