امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

سایت رسمی خرد کن پلین

دانستنی های علمی

بایگانی

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

 

آنفولانزا , آنفلوآنزا , درمان آنفولانزا

آنفولانزا یک عفونت ویروسی است که بینی، گلو و ریه را درگیر می کند. علائم این بیماری شامل تب، درد بدن، سر درد، خستگی، بی اشتهایی، سرفه ی خشک، احساس خشکی یا زخم در گلو می باشد که به صورت ناگهانی ایجاد می شوند. آنفولانزا با سرماخوردگی متفاوت است و علائم شدید تری دارد. بیشتر افراد بدون عارضه خوب می شوند اما برخی اوقات عفونت باکتریایی هم به آن اضافه می شود مانند عفونت گوش، فونت سینوسها، و یا التهاب مجاری هوایی (برونشیت).مراقبت خوب در منزل می تواند از ایجاد این عوارض جلوگیری کند. عفونت ریه ها عارضه ی خطرناکتری است که ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. کودکان زیر ٢سال، افراد بالای ۶۵سال و افرادی که بیماری جدی دارند بیشتر دچار این عوارض شده و ممکن است در بیمارستان بستری گردند.

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

عامل ایجاد کننده آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است. ویروسهای آنفولانزای ( آ ) و ( ب ) بیماری را ایجاد می کنند. ویروس نوع ( آ ) معمولاً عامل ایجاد کننده ی شیوع سالیانه ی آنفولانزا است. این ویروسها مدام در حال تغییر خود هستند و انواع جدیدی ایجاد می کنند که خصوصیات متفاوتی دارد. به همین دلیل ساختمان ویروس از سالی به سال دیگر تغییر می کند و واکسنها و حتی داروها برای اثر بخشی باید تغییر کنند. علائم بیماری چیست؟
از مواجهه با ویروس تا ایجاد علائم یک تا چهار روز طول می کشد. ابتدا خشکی گلو، آبریزش بینی و احساس زخم در گلو ایجاد می شوند و سه تا چهار روز بعد علائمی مانند تب، سرفه، درد بدن، سر درد، و خستگی ایجاد می شوند.در آنفولانزا تهوع و استفراغ یا اسهال دیده نمی شود. زمان شیوع بیماری اواخر پاییز و اوایل زمستان است.

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

آنفولانزا چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشکان بیماری را از روی علائم آن تشخیص می دهند. با این وجود آزمایشهایی جهت کمک به تشخیص وجود دارند. درمان آنفولانزا :

داروهای ضد ویروسی برای کاهش شدت و طول مدت علائم وجود دارند اما درمانهای خانگی می توانند موثر باشد. بیشتر افراد بدون مصرف دارو خوب می شوند. مصرف مایعات، استراحت، و بخور برای مرطوب کردن مجاری تنفسی کمک کننده است. از پزشک خود درخواست تجویز آنتی بیوتیک نکنید چون آنتی بیوتیک تنها بر عفونت باکتریایی تاثیر دارد. مصرف بیش از حد مکمل ها و ویتامینها نیز تاثیری بر شدت و طول دوره ی بیماری ندارد.داروهای ضد ویروسی نیز وجود دارند که بیشتر در سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و در معرض خطر عوارض هستند به کار می رود. درمان دارویی باید در دو روز اول آغاز علائم بیماری شروع شود و گرنه تاثیر زیادی نخواهد داشت. داروها در مقابل همه ی انواع ایجاد کننده ی آنفولانزا موثر نیستند. پیشگیری:

با تزریق واکسن به صورت هر ساله، می توان از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کرد. بسیاری از افراد می توانند به این طریق از ابتلا به آنفولانزا در امان باشند.

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

واکسیناسیون در این افراد توصیه می شود:
– کودکان ۶ماه تا ٢ سال
– افراد بالای ۵٠ سال
-افراد مبتلا به آسم، بیماری مزمن قلبی و ریوی، یا اختلال سیستم ایمنی بدن

زنان باردار در فصل شیوع بیماری:
تماس نزدیک فرد با بیمار مبتلا به آنفولانزا مانند اعضای خانواده یا کارکنان مراکز درمانی فرمی از واکسن حاوی ویروس زنده نیز وجود دارد که به صورت اسپری بینی در کودکان سالم و افراد بین ۵ تا ۴٩ سال می تواند استفاده شود. زنان باردار و افراد مبتلا به اختلال سیستم ایمنی بدن نباید از این نوع واکسن استفاده کنند.

درمان سریع آنفولانزا در منزل و به سرعت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۱
محسن موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی